Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ 2012

Μετά τις αποτυχημένες απόπειρες των δυο προηγούμενων χρόνων,αποφάσισα να μην ασχοληθώ ξανά με φυτέματα και καλλιέργειες.Η μοίρα μου όμως είχε εντελώς διαφορετική άποψη.....

Τον Ιούλιο μου έδωσαν μερικά φυτά από ντοματάκια cherry και επειδή δεν είχα χώρο αποφάσισα-αν και πάλι εκτός εποχής-να ξεκινήσω ένα μικρό μποστανάκι που θα έμενε και για το χειμώνα,που όπως δείχνει θα αργήσει να έρθει.




Αυτό ήταν!Μου μπήκε το μικρόβιο και άντε να μου το  βγάλεις.Κάτι η κρίση,κάτι η ανασφάλεια,κάτι η παροιμία που λέει «μάθε τέχνη κι άστηνε»,όλα αυτά μαζί με έκαναν να μπω στο τρυπάκι της καλλιέργειας.

Βασικά σε πρώτη φάση έχω κάνει Πατατοκατάσταση. Φύτεψα παντού:Στο χώμα,σε ζαρντινιέρα,σε τενεκέδες,σε πλαστικά δοχεία και σε λάστιχα.Περιμένω αποτελέσματα και παραγωγή γύρω στα Χριστούγεννα.









Από κοντά και η πιπερο-μελιντζανοκατάσταση σε τενεκέ αλλά και χώμα,παρά τις παρατηρήσεις γνωστών και φίλων πως ξεκίνησα αργά και τσάμπα παιδεύομαι.








Σε μια γωνιά έβαλα βλήτα και κρεμμύδια επίσης σε ένα δοχείο έβαλα μια σπάνια ράτσα φασόλι που μου έστειλαν από μια περιοχή της Κρήτης και λέγεται Αζογυροφάσουλο. Ο καιρός είναι πολύ ζεστός και έχω καλές πιθανότητες να βγάλω αρκετούς σπόρους για του χρόνου.Στο δίπλα δοχείο αριστερά από το φασόλι έβαλα σπόρο καρότα,ενώ δεξιά έχω κρεμμύδια και παραδίπλα λίγα σπόρια ραδίκια.







Σπορείο εξακολουθούσε να είναι μια μικρή τζαμαρία,που όμως την έβλεπε πολύ λίγες ώρες ο ήλιος.Απέναντι στο βάθος διακρίνεται το γκαράζ που έβαζα το αυτοκίνητο και το οποίο στο μέλλον θα γινόταν το κανονικό Φυτώριο-Σπορείο,που αναλυτικά θα δούμε στις επόμενες αναρτήσεις.

Προς το παρόν μπήκαν τα πρώτα σποράκια από μαρουλάκια κανονικά αλλά και σγουρά,κατόπιν της προτροπής του αδελφικού φίλου Γιώργου (kibros) από τη Θεσ/νικη.



Έκανα μια έρευνα αγοράς στα φυτώρια του νησιού και η πιο φθηνή ζαρντινιέρα που βρήκα κοστίζει 24€!!!

Μια παλέτα,μερικές ξυλόβιδες και 8 γωνίες ήταν τα υλικά που χρειάστηκα για να φτιάξω μια μόνος μου.Κόστος 2,30€.

Με μια παλέτα ακόμα έχω βγάλει τα 52€ που μου κόστισε η σπαθοσέγα.Βέβαια μην περιμένετε καμιά κατασκευή αξιώσεων,τη δουλειά που θέλω όμως την κάνει μια χαρά.


Στο μεταξύ τα σγουρά μαρούλια kibros σε καμιά βδομάδα θα μεταφυτευθούν,ενώ μοιράζω μαρούλια σε γνωστούς και φίλους και τελειωμό δεν έχουν.



ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012




















ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012



















Σήμερα μαζέψαμε τις πατάτες του Βαγγέλη


Όπως έγραψα και παραπάνω,φέτος έβαλα πατάτες για πρώτη φορά και πειραματίστηκα αρκετά. Φυσικά δεν απέφυγα τα λάθη,ωστόσο αν δεν κάνεις λάθος δε μαθαίνεις έλεγαν οι σοφοί πρόγονοί μας που είχαν προβλέψει τα πάντα εκτός από το ότι θα κάνουν μαλάκες απογόνους (άσχετο αλλά δυστυχώς αληθινό).

Πρώτα και καλύτερα έβαλα 3 βολβούς στην άσπρη ζαρντινιέρα,που την είχα γεμίσει με αφράτο χώμα ανακατεμένο με χωνεμένη κατσικίσια κοπριά.Τη φύτευση την έκανε ο Βαγγέλης μου στις 05-09-2012.Ένα μήνα μετά τα φυτά έγιναν όπως φαίνονται στις 2 πρώτες φωτογραφίες.Μετά τα χτύπησαν νοτιάδες και βοριάδες για να φτάσουμε στην φωτογραφία.





Σήμερα λοιπόν μαζέψαμε τις πατάτες και τις ζυγίσαμε. Αποτέλεσμα περίπου 3,5 κιλά.Για χειμώνα και 3 βολβούς πολύ ικανοποιητικός απολογισμός.




Τα λάθη μου: 

- Δεν αξίζει ο κόπος να μπουν πατάτες σε τενεκέδες ή γλάστρες.Η παραγωγή είναι μικρή.Καλύτερα να μπουν σε ζαρντινιέρες ή σάκους,όπως θα δούμε μαζί στις επόμενες αναρτήσεις.

- Μη έχοντας εμπειρία πέρα από τα μαρουλάκια, αρκέστηκα σε μικρές ποσότητες φύτευσης σε κρεμμύδια και άλλα φθινοπωρινά λαχανικά,με αποτέλεσμα να χαθεί μια πολύ χρήσιμη και παραγωγική εποχή.

- Έβαλα σε σπορείο διάφορα χορταρικά όπως βλήτα, ραδίκια, αντίδια κλπ τα οποία ήταν πρώτον εκτός εποχής και δεύτερον δεν αξίζει να μπαίνουν σε σπορεία.Αντίθετα δεν ασχολήθηκα καθόλου με λάχανα, μπρόκολα και κουνουπίδια, γεγονός που δεν θα επαναληφθεί την επόμενη χρονιά, υγεία να έχουμε όλοι.

Κάπου εδώ κλείνουμε το 2012 και πάμε δυνατά στο 2013 όπου περνάω σε άλλο επίπεδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου